Veelgestelde vragen

Kassasystemen

Wat is een kassasysteem?

Shape Created with Sketch.

Een kassasysteem is een systeem, programma of software waar de kassa op draait. Er zijn veel verschillende leveranciers van kassasystemen met elk unieke eigenschappen. Zo is het ene kassasysteem gericht op de koppeling met een webshop en weer een ander kassasysteem op restaurants of fysieke winkels.

Voor een overzicht van alle kassasystemen, kan je op onderstaande knop klikken

Kassasystemen

Kan ik mijn vragen over kassasystemen ook aan checkout stellen?

Shape Created with Sketch.

Jazeker! Een hoop antwoorden kun je vinden bij onze veelgestelde vragen, maar als jouw vraag er niet bijstaat helpen wij je graag.

Je kan ons mailen op support@checkout.nl voor een snel antwoord. Je kan je vraag uiteraard ook stellen via Facebook en Twitter.

Klantenservice

Wat is een kasregister?

Shape Created with Sketch.

Een kasregister wordt in de volksmond ook wel "kassa" genoemd. Het is een elektronisch of mechanisch apparaat met een geldlade dat wordt gebruikt om goederen mee af te kunnen rekenen. Een kassa of kasregister staat vaak gepositioneerd op een toonbank en is tegenwoordig vaak gekoppeld met een bonprinter, pinapparaat of overige apparatuur.

Op zoek naar een kassasysteem? Bekijk de mogelijkheden hieronder:

Kassasystemen

Wat zijn de gemiddelde kosten voor een kassasysteem?

Shape Created with Sketch.

Het is lastig om een gemiddelde prijs te benoemen voor het aanschaffen van een volledige kassa. Per onderneming is dit sterk afhankelijk van de grootte van de zaak, de gewenste functionaliteiten, koppelingen en het aantal medewerkers.

De totale kosten kunnen vaak onderverdeeld worden in de volgende posten:

  • Aanschaf hardware - circa €1500 per kassa
  • Maandelijks/eenmalig bedrag software - sterk afhankelijk van leverancier
  • Onderhoud van de software - gemiddeld rond de 15% van het totale bedrag
  • Implementatiekosten - sterk afhankelijk van leverancier
  • Overige kosten - denk hierbij aan het ontwikkelen van een koppeling met een ander systeem. De kosten variëren per leverancier.

In een gemiddelde situatie bedragen de kosten tussen de €2.000 en €5.000 over een periode van 5 jaar.

Zijn er regels vanuit de overheid omtrent kassasystemen?

Shape Created with Sketch.

De markt voor kassasystemen is een open en zelfregulerende markt. Dat betekent dat er geen regels of verplichtingen zijn vanuit de overheid. Er is wel een keurmerk actief. Dit keurmerk waarborgt de standaarden in de markt, maar dit is niet verplicht.

Als je zeker wil zijn van een goed en betrouwbaar kassasyteem, dan kan je op Checkout.nl filteren op het keurmerk. 

Direct naar de kassasystemen met een keurmerk? Klik daarvoor op onderstaande knop.

Keurmerk kassasystemen

Pinapparaten

Kan ik mijn vragen over pinapparatuur ook aan checkout stellen?

Shape Created with Sketch.

Jazeker! Een hoop antwoorden kun je vinden bij onze veelgestelde vragen, maar als jouw vraag er niet bijstaat helpen wij je graag.

Je kan ons mailen op support@checkout.nl voor een snel antwoord. Je kan je vraag uiteraard ook stellen via Facebook en Twitter.

Wat gebeurt er na mijn bestelling van een pinapparaat?

Shape Created with Sketch.

Dit verschilt per leverancier, maar het proces ziet er op hoofdlijnen als volgt uit:

  1. Aanvraagprocedure transactieverwerking
  2. Start screening
  3. Eventueel verplicht een online account aanmaken bij de leverancier

Bij de screening zijn onderstaande gegevens belangrijk. Het is handig om deze alvast te verzamelen na uw bestelling.

  • Statuten onderneming
  • Identificatiebewijs van tekenbevoegde bestuurder(s)
  • De bankgegevens

Wat zijn de kosten van een pinapparaat?

Shape Created with Sketch.

De kosten van een pinautomaat hangen af van het type pinautomaat en of u wilt gaan huren of kopen. Naast de maandelijkse huurprijs of eenmalige aanschafprijs is ook de service en de transactieverwerking een onderdeel voor het starten met pinnen.

Het is mogelijk dat de markt voor pinapparaten nog onbekend is voor je. Bij Checkout helpen wij je graag om verschillende apparaten met elkaar te vergelijken om zo te bepalen wat het beste bij je wensen aansluit.

Bekijk pinapparaten

Waar kan ik gratis promotiemateriaal voor pinnen krijgen?

Shape Created with Sketch.

Via www.pin.nl kun je gratis promotiemateriaal laten opsturen.

Welk pinapparaat is het meest geschikt voor mijn onderneming?

Shape Created with Sketch.

De meest geschikte pinautomaat verschilt per onderneming. Er zijn verschillende typen pinautomaten die zich onderscheiden op prijs, functies of gebruiksgemak.

Op onze branche pagina heb je de mogelijkheid om de meest geschikte pinapparaten met elkaar te vergelijken. Op deze manier kun je heel eenvoudig bepalen welk apparaat het beste bij jouw situatie aansluit.

Bekijk pinapparaten

Bestellen

Krijg ik een bevestiging van mijn bestelling?

Shape Created with Sketch.

Ja, checkout.nl stuurt een bevestigingsmail met daarin de details van jouw bestelling. Deze gegevens worden tevens doorgestuurd naar de aanbieder.

Waar kan ik de voorwaarden van de aanbieder inzien?

Shape Created with Sketch.

Bij het plaatsen van een bestelling via checkout.nl ga je akkoord met de voorwaarden van checkout.nl en de voorwaarden van de leverancier. Je kunt de voorwaarden van checkout.nl en die van de leverancier raadplegen via de button.

Algemene voorwaarden

Hoe verloopt de betaling in de checkout.nl winkelwagen?

Shape Created with Sketch.

Je betaalt aan onze stichting derdengelden zodat wij, zonder risico voor de leverancier, het geld weer netjes uit kunnen betalen aan de leverancier. Je kunt gemakkelijk betalen via ideal zodat je zeker weet dat het veilig is.

Kan ik alle producten die op checkout.nl staan bestellen?

Shape Created with Sketch.

Nee, bij checkout.nl kun je uitsluitend de producten bestellen die zijn aangesloten bij ons. Bij het vergelijken nemen we alle leveranciers mee, ook die niet bij ons zijn aangesloten. Op deze manier krijg je altijd inzichtelijk welk product het beste bij jouw wensen aansluit.

Is mijn bestelling gelukt, want ik heb geen bevestiging gehad?

Shape Created with Sketch.

Zodra je een e-mail met een bevestiging of factuur hebt ontvangen is de bestelling gelukt!

Heb je nog niets ontvangen, controleer dan even de spam folder.

Als je meer dan 45 minuten geleden besteld hebt en je hebt geen bevestiging per e-mail ontvangen, neem dan contact op met de klantenservice.

Klantenservice

Kan ik de bestelling die ik al geplaatst heb nog wijzigen?

Shape Created with Sketch.

Nee, dit kan helaas niet. Checkout.nl voert de levering van de order niet zelf uit, maar stuurt de ordergegevens door naar de leverancier.

Als je bestelling nog niet is verzonden, kun je die wel annuleren. Wij adviseren je om zo snel als mogelijk contact op te nemen met de leverancier.

Wat kan ik doen als ik een artikel per ongeluk meerdere keren heb besteld?

Shape Created with Sketch.

Wij adviseren je zo snel als mogelijk contact op te nemen met de leverancier. Als je bestelling nog niet verzonden is, kun je deze annuleren en daarna het juiste bestellen. Als je bestelling verzonden is, heb je de mogelijkheid om te retourneren.

Kan ik ook op rekening bij jullie kopen?

Shape Created with Sketch.

Zeker, bij checkout.nl willen we het u zo makkelijk mogelijk maken. Heeft u de voorkeur om een factuur van ons te ontvangen in plaats van te betalen via iDEAL. Stuur een e-mail naar support@checkout.nl met alle (bedrijfs)gegevens, de gewenste pinautomaat en het aantal.

Zodra wij uw gegevens hebben ontvangen, gaan wij aan de slag. Wij sturen u een factuur. Als deze factuur is voldaan zullen wij de order verwerken.

Garantie

Waar kan ik terecht met vragen over garantie?

Shape Created with Sketch.

Voor deze vragen kun je terecht bij de leverancier die het product aanbiedt. Kom je er niet uit, laat het ons weten en stuur een e-mail naar support@checkout.nl.

Wat is het garantiebewijs van mijn bestelling?

Shape Created with Sketch.

Je factuur is ook je garantiebewijs. De factuur ontvang je per e-mail bij de bestelling.

Hoe lang geldt de garantie?

Shape Created with Sketch.

Helaas kunnen wij deze vraag niet beantwoorden. Voor vragen omtrent garantie kun je terecht bij de leverancier van het product. Kom je er niet uit, laat het ons weten en stuur een e-mail naar support@checkout.nl.

Service

Kan ik een klacht indienen?

Shape Created with Sketch.

Het liefst hebben we bij Checkout alleen maar blije en tevreden klanten. Daar doen we iedere dag weer ons best voor. Maar toch is het mogelijk dat je het ergens niet mee eens bent en een klacht wilt indienen. Als dat zo is, horen we dat graag!

We kijken dan hoe wij je naar tevredenheid kunnen helpen. Ook help je ons zo om de dienstverlening te verbeteren. Je kan je klacht per mail sturen naar support@checkout.nl. Wij behandelen deze binnen drie werkdagen.

Retourneren

Kan ik mijn bestelling retourneren?

Shape Created with Sketch.

De retourprocedure is verschillend per leverancier. Mocht de procedure niet duidelijk zijn dan kun je contact opnemen met de leverancier waar je het product hebt gekocht. Kom je er niet uit, stuur ons een email via support@checkout.nl.

Zijn er kosten verbonden aan het retourneren?

Shape Created with Sketch.

Of je al dan niet kosten moet betalen, is afhankelijk van de leverancier. Ook de hoogte van een eventueel te betalen bedrag hangt af van de leverancier. Wij adviseren je om contact op te nemen met de leverancier. Kom je er niet uit, stuur ons een email via support@checkout.nl.

Hoe snel word ik terugbetaald na retourneren?

Shape Created with Sketch.

Hoe snel en wanneer je wordt terugbetaald bij het retourneren van de bestelling is afhankelijk van de procedure die de leverancier hanteert. Wij adviseren om hierover contact op te nemen met de leverancier van de bestelling. Kom je er niet uit, stuur ons een email via support@checkout.nl.

Checkout.nl

Kan ik alleen vergelijken zonder een product te kopen?

Shape Created with Sketch.

Bij Checkout kan je gemakkelijk en vrijblijvend producten vergelijken. Je bent dus niet verplicht om het product aan te schaffen. Voel je vrij om op je gemak even rond te kijken. Wil je jouw vergelijking in de mail ontvangen? Dan kan je dat eenvoudig toesturen naar je eigen e-mailadres.

Start met vergelijken

Waarom kan ik geen account aanmaken?

Shape Created with Sketch.

Om de bestelling goed te kunnen verwerken is het voor ons niet nodig om een account aan te maken. In een account kan je vaak je persoonlijke voorkeuren aangeven. Bij ons kun je je enkel inschrijven voor de nieuwsbrief. De overige zaken zullen wij regelen per e-mail.

Overigens krijg je van ons alleen een e-mail als je daar toestemming voor hebt gegeven, bijvoorbeeld bij het plaatsen van een bestelling. Wij zorgen ervoor dat je dan netjes een bevestiging krijgt in je mail. Mocht je toch nog vragen hebben, dan kan deze natuurlijk altijd stellen aan onze klantenservice.

Klantenservice

Waar komen de reviews op checkout.nl vandaan?

Shape Created with Sketch.

Klanten die via Checkout.nl een product hebben aangeschaft krijgen de mogelijkheid om een productreview te schrijven. Voor het schrijven van een review hebben we richtlijnen opgesteld. Je kunt deze lezen in ons reviewbeleid. 

Reviewbeleid

Is checkout.nl een webshop?

Shape Created with Sketch.

Checkout is de grootste zakelijke vergelijker van Nederland! Naast het vergelijken bieden wij ook de mogelijkheid om het product, dat het beste bij jouw wensen aansluit, aan te schaffen mits de leverancier aangesloten is bij Checkout.nl.

Hoe werkt checkout.nl?

Shape Created with Sketch.

Op checkout.nl kan je producten vergelijken. Op dit moment vergelijken wij pinapparaten en kassaystemen, maar in de toekomst breiden wij dit uit naar nieuwe productcategorieën. Wij streven naar een zo volledig mogelijk productaanbod. Een gedeelte van de producten kun je ook direct bij ons bestellen, maar de levering zal altijd plaatsvinden door de leverancier zelf. Daarnaast kun je bij sommige leveranciers jouw gegevens achterlaten zodat ze terugbellen, of we linken je direct door naar de leverancier. Wel zo handig!

We hebben met een groot aantal aanbieders afspraken, maar niet met iedereen. Als er geen afspraken zijn, dan kunnen we bij sommige producten niet meer dan een overzicht geven in de vergelijking. Voor het kopen van het product zal je dan naar de website van de leverancier zelf moeten gaan.

Hoe verdient checkout.nl geld?

Shape Created with Sketch.

Op onze website kun je pinapparaten en kassasystemen vergelijken. Koop je zo’n product via ons of klik je via onze site door naar de site van de aanbieder, dan ontvangen wij hiervoor een eenmalige vaste of variabele vergoeding.

Wat doet checkout.nl met mijn gegevens?

Shape Created with Sketch.

De gegevens die je bij ons achterlaat, delen we alleen met onze partners als zij jouw gegevens nodig hebben om hun producten te kunnen leveren. Bij het plaatsen van een bestelling, het aanvragen van informatie of het doorlinken worden de noodzakelijke gegevens doorgegeven aan de leverancier. We delen je gegevens nooit met vreemden.

Verder bewaren wij alleen de gegevens die we nodig hebben om je te kunnen helpen als je vragen hebt over een bestelling. Je kan dit allemaal teruglezen in ons privacybeleid.

Privacybeleid

Waar kan ik mijn suggesties en verbeterpunten voor checkout.nl melden?

Shape Created with Sketch.

Checkout.nl staat altijd open voor suggesties en verbeterpunten van haar bezoekers. Neem contact met ons op door een e-mail te sturen naar support@checkout.nl.

Hoe word ik leverancier bij Checkout.nl?

Shape Created with Sketch.

Leuk dat je interesse hebt om leverancier te worden bij Checkout.nl! Stuur een email naar info@checkout.nl en neem daarin onderstaande gegevens op. Wij nemen dan zo spoedig mogelijk contact op.

  • Naam
  • Organisatie
  • Emailadres
  • Telefoonnummer
  • KVK-nummer
Partner worden

Deze site gebruikt cookies om het gebruik van de website te analyseren en het gebruiksgemak te verbeteren. Lees meer over cookies.