Close Menu
Pinnen? Ja, graag!

Pinnen? Ja, graag!

Pinnen ja graag

Pinnen ja graag

Praktische informatie

Pinverkeer hapert: van het kastje naar de muur

Pinverkeer hapert: van het kastje naar de muur

Een bakkerszaak heeft via de huisbankier een nieuw pinapparaat en bediendeel aangeschaft. Het is een pinautomaat die is aangesloten op een vaste DLS-lijn met keurmerk. Deze leverancier biedt een alles-in-1 pakket, dus inclusief internet en telefonie. Een pinbetaling lukt vaak niet in één keer, maar pas na twee, drie of vier pogingen en neemt de ondernemer contact op met de leverancier van haar pinautomaaat.

Na een check waarin niets wordt gevonden merkt de terminalleverancier op dat het vermoedelijk aan het netwerk. Dus neemt de ondernemer met de netwerkleverancier contact op. Die stuurt per post een nieuwe modem / router, die de ondernemer zelf moet plaatsen. De problemen blijven en duren al ruim drie maanden. De terminalleverancier is wel bereid om langs te komen, maar als het probleem niet bij hem ligt, ontvangt de ondernemer een rekening van € 150! Je zou zeggen dat de leveranciers ook onderling contact kunnen hebben.

Tips

  • Registreer pinstoringen. Een eenvoudige storingadministratie geeft u en uw leveranciers beter inzicht in de risico's die u loopt. Het kan ook helpen om vast te stellen of dat risico's zijn waar u zelf iets aan kunt doen. En storingen op bepaalde data geven soms al een goede indicatie wat er aan de hand was, bijvoorbeeld omdat het probleem zich alleen voordeed bij pinterminals van een bepaald type.
  • Overweeg een verbinding met keurmerk. Dat is een verbinding waaraan extra kwaliteitseisen worden gesteld. De telecomleverancier beheert de aansluitdoos in uw winkel op afstand en weet dat ook uw pinautomaat gebruik maakt van netwerk en aansluitdoos. Als er iets mis is in de netwerkschakel moet hij u kunnen vertellen wat er aan de hand is en wanneer het probleem is opgelost. De leverancier kan nooit roepen dat u bij een ander moet zijn als er een netwerkprobleem is. Zelfs als het probleem niet in het netwerk zit, neemt een goede aanbieder van een verbinding met keurmerk contact op met de leverancier van uw pinautomaat om met hem na te gaan waar het probleem kan zitten.

'Rekenen op goede klantenservice'
Jolanda Groot Koerkamp: 'Belangrijk is dat je een leverancier kiest met een goede klantenservice. Als ondernemer moet je kunnen rekenen op snelheid, bereikbaarheid en vakkundige helpdeskmedewerkers. In geval van een pinstoring loodsen ze ons door alle stappen heen om helder te krijgen wat de oorzaak is. Vaak hebben ze ook nog handige tips. Pinrollen bijvoorbeeld bestellen we voortaan via de automaat. Dat is sneller dan een telefoontje!'

 

085-3034821