Close Menu
Pinnen? Ja, graag!

Pinnen? Ja, graag!

Pinnen ja graag

Pinnen ja graag

Praktische informatie

Achtergrondinformatie

De pinketen is heel robuust. Er is bijna nooit een landelijke pinstoring. In 2015 was de beschikbaarheid van de pinbetaalketen 99,86% wat betekent dat van elke duizend betaalpogingen er minimaal 998 direct slagen.

De meeste storingen zijn lokaal of hebben een oorzaak niet ver van uw winkel. Uw eigen betaalautomaat is defect, uw lokale verbinding ligt eruit, uw aansluiting (router/modem) werkt niet meer of u heeft een stroomonderbreking. Check daarom bij een storing eerst of de oorzaak bij u zelf ligt.

Als de storing het pinapparaat zelf betreft en niet op afstand kan worden opgelost, stuurt de leverancier een monteur. De snelheid waarmee dat gebeurt, is afhankelijk van uw servicecontract. Bij een storing van de stroomvoorziening of de telecomverbinding bent u afhankelijk van anderen.

Uw telecomverbinding is het meest cruciaal als het gaat om pinnen. Daarbij maakt het veel uit of u gebruik maakt van:

U hebt minder last van storingen als u gebruik maakt van een verbinding met een keurmerk: een door de Betaalvereniging gecertificeerd netwerk. En uw storingen zijn sneller opgelost als u een goed servicecontract neemt bij uw betaalautomaat.

Wilt u helemaal op zeker spelen? Maak dan gebruik van een dubbel netwerk. Dan maakt u gebruik van een tweede netwerk als er in uw eerste netwerk een storing plaats heeft.

085-3034821