Storingen | Checkout.nl
Close Menu
Pinnen? Ja, graag!

Pinnen? Ja, graag!

Pinnen ja graag

Pinnen ja graag

Praktische informatie

Storingen

Pinstoringen

Een storing bij de kassa is heel vervelend. Voor u, uw medewerkers en de klanten. Er wordt door partijen in de pin-keten dan ook constant gewerkt aan verbeteringen om de pinketen nog robuuster te maken en storingen te voorkomen. En om ervoor te zorgen dat àls er eens een storing is dat deze snel en vakkundig wordt verholpen en geleerd wordt van het probleem naar de toekomst toe.

Wat kunt u zelf doen om zo min mogelijk last van storingen te hebben? De belangrijkste tips zijn:

1. Kies een betrouwbare verbinding, liefst een verbinding met een keurmerk

2. Overweeg dubbele telecommunicatie

3. Kies een goed servicecontract

TIP:

Misschien lijkt het een open deur, maar het is ook zaak dat noodmaatregelen periodiek getest worden. Uit de praktijk kennen we het voorbeeld dat er weliswaar als 'back-up' mobiele pinautomaten waren aangeschaft, maar dat deze niet konden worden ingezet toen er een storing was: ze waren niet opgeladen en hadden niet de juiste software-update.

 

In dit deel van de site vindt u verder achtergrondinformatie over storingen, praktijkvoorbeelden en de drie voornaamste adviezen om minder last van storingen te hebben:

Tijdens een storing kunt u verwijzen naar de dichtstbijzinde geldautomaat zodat uw klanten contant geld kunnen opnemen. Goede klanten zou u een factuur kunnen sturen. U kunt er daarnaast voor kiezen om een alternatief betaalmiddel achter de hand te hebben: de eenmalige machtiging. http://www.pin.nl/ondernemer/storingen/bij-storingen/machtiging/

085-3034821